Uroczyste otwarcie kongresu
Gość specjalny gen. Mirosław Hermaszewski opowie o tym, jak za pomocą nauki można przekraczać granice i sięgać gwiazd, czyli dlaczego matematyka jest królową nauk.
hermaszewski
Program kongresu:
9:30 - 16:30
PANEL I
Kreatywne lekcje matematyki, czyli zbiór ciekawych pomysłów i sposób na współczesnego ucznia
  • Tutorska przygoda na matematyce – jak ją rozpocząć i efektywnie wykorzystać narzędzia tutoringu, aby aktywizować uczniów i uzyskać 100% skuteczności dydaktycznej – czyli co zrobić, aby uczniowie zrozumieli matematykę | Robert Baca
  • BYOD (Przynieść Swoje Własne Urządzenie) w klasie – autorskie pomysły na zastosowanie platform edukacyjnych i programów wspomagających naukę matematyki | Robert Baca
  • Odwrócona lekcja w praktyce – poznaj algorytm zaskakujących zajęć, gotowe pomysły na materiały oraz nieszablonowe zastosowanie wideo na
    lekcji | Andrzej Pieńkowski

Runda interaktywna: sprawdź, jak podzielić klasę na grupy, robiąc 3-minutowy test poziomujący online

PANEL II
TIK w matematyce, czyli jak wykorzystać onlinową rzeczywistość, w której funkcjonują uczniowie (uczestnictwo potwierdzone dodatkowym certyfikatem)
Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska
  • Jakie narzędzia TIK wybrać, aby rozbudzić zainteresowanie uczniów oraz czynnie zaangażować ich w pracę na lekcji i podnieść wyniki nauczania
  • Interaktywne kartkówki, testy, aktywne prace domowe – zestaw niestandardowych i uniwersalnych sposobów na zweryfikowanie umiejętności uczniów na każdym etapie nauczania
  • Zamiast tradycyjnych planszówek – jak wykorzystać onlinowe gry edukacyjne, aby zaktywizować uczniów podczas nauki trudnych i skomplikowanych zagadnień matematycznych

Runda z interaktywnym quizem: jak połączyć zdrową rywalizację z powtórką materiału z danego działu w mniej niż 10 minut

PANEL III
Efektywne przygotowanie do egzaminów w szkole podstawowej i średniej                               Tomasz Masłowski, Piotr Nodzyński
  • Strategie rozwiązywania zadań – jak pracować z uczniem nad zadaniami, które najczęściej pojawiają się na egzaminach, m.in. zadania zamknięte, tekstowe oraz typu „Wykaż, że…”
  • Krzywa Ebbinghausa, mnemotechniki i zasady planowania powtórek – jak w sposób interesujący dla ucznia zmaksymalizować proces zapamiętywania, który zaprocentuje na egzaminie
  • Przezwyciężanie lęku egzaminacyjnego – jak pomóc uczniom uporać się z lękiem, aby wynik egzaminu odzwierciedlał ich realne umiejętności

Runda z mnemotechniką: matematyczne historyjki – jak dobrać skojarzenia, aby zapamiętać trudne zagadnienia

Każdy uczestnik kongresu może wykupić udział
w fakultatywnym warsztacie!
CERTYFIKOWANY WARSZTAT
Tworzenie onlinowych materiałów edukacyjnych za pomocą generatorów oraz aplikacji
Warsztat odbędzie się po zakończeniu kongresu w godz. 16:30 - 19:00.