ROZPOCZYNAMY PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW!
PROGRAM KONGRESU
Część Wykładowa
Wykład otwierający
Prowwadzący
dr Beata Master
Współczesny nauczyciel... ekspert, tutor, facylitator? - czyli jakie kompetencje są niezbędne w systemie nowoczesnej edukacji
- Nauczyciel XXI wieku – nowe role nauczyciela oraz ucznia w procesie edukacji stacjonarnej, hybrydowej i zdalnej
- Nie tylko face to face - z jakich narzędzi skorzystać w zmiennej rzeczywistości nauczania, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów
- Jak efektywnie „prowadzić” swoich uczniów i rozbudzać w nich zainteresowanie matematyką poprzez wspólne poszukiwanie pomysłów i rozwiązań problemów
Wykład nr 1
Prowadzący
dr Wojciech Glac
Kiedy uczeń uczy się sam – czyli w jaki sposób motywować uczniów do nauki podczas uczenia poza klasą i sprawić, by proces uczenia się był efektywny
- Nie taka nauka straszna – czyli jak wykorzystując Active Learning sprawić, by uczeń był zmotywowany do uczenia się
- Proces uczenia pod lupą – jakie czynniki wpływają w sposób efektywny na proces uczenia się i jak w praktyce wykorzystać wiedzę na ich temat podczas lekcji matematyki
- Praktyczne rozwiązania z przykładowym aktywnościami stosowanymi w czasie nauki wspomagającymi proces koncentracji uwagi, motywacji oraz uczenia się i pamięci u uczniów
Wykład nr 2
Prowadzący
Krzysztof Chojecki
Bank dobrych praktyk – jak stworzyć indywidualne, wirtualne środowisko nauczania, które pozwoli Ci efektywnie realizować podstawę programową niezależnie od sytuacji
- Lekcja odwrócona w trzech krokach – w jaki sposób zorganizować efektywny system pracy, za pomocą jakich narzędzi sprawdzać czy uczniowie zapoznali się z materiałem oraz jak przekonać rodziców do tego modelu pracy
- Autorskie pomysły jak zachęcić uczniów do współpracy i zmotywować ich do oglądania filmów i materiałów przygotowanych przez nauczyciela
- Dobre praktyki: podzielimy się sprawdzonymi sposobami na to, jak podczas 45 minut lekcji zindywidualizować nauczanie, uzupełnić „braki” wiedzy oraz odczarować matematykę
Jak połączyć online z offline? – czyli które metody pracy z uczniem sprawdzą się w 100% w zmiennych realiach pracy
- Metoda design thinking na lekcjach matematyki zarówno w pracy stacjonarnej jak i zdalnej - praktyczna instrukcja do wprowadzenia myślenia projektowego na lekcji
- Gamifikacja offline i online – pokażemy Ci, jak zgamifikować zajęcia na przykładach poszczególnych działów, aby podnieść wyniki nauczania i zwiększysz kreatywność oraz aktywność uczniów na lekcjach matematyki
Wykład nr 4
Prowadzący
Magda Łukasik
Cyfrowa mapa myśli i sketchnotki – czyli jak w nieszablonowy sposób przygotować powtórkę z matematyki przed klasówką lub egzaminem
- Mapy myśli podsumowujące poszczególne działy matematyki – praktyczne wskazówki jak zacząć rysować mapy myśli w pięciu szybkich krokach
- Programy do tworzenia map myśli online – przykłady szybkich i skutecznych aplikacji webowych, które z powodzeniem wykorzystasz na lekcjach podsumowujących
- Jak za pomocą narzędzi online przygotować notatki wizualne, które będą atrakcyjne dla Twoich uczniów i pozwolą efektywniej przyswajać wiedzę – gotowe pomysły do wykorzystania na lekcji
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do indywidualizacji pracy z uczniem z dyskalkulią oraz zdolnym na matematyce
- TIK-owe zajęcia matematyczne – w jaki sposób konstruować zadania online w zależności od indywidualnych potrzeb ucznia wraz z gotowymi pomysłami na ich wykorzystanie w procesie kształtowania umiejętności matematycznych
- Z jakich darmowych generatorów wspomagających proces uczenia się ucznia z dyskalkulią skorzystać, aby pomóc mu osiągnąć samodzielność w rozwiązywaniu zdań matematycznych
- Przykłady interaktywnych aplikacji, które pomogą uczniom w utrwaleniu zagadnień i przygotowywaniu się do konkursów i olimpiad matematycznych
Część Warsztatowa
Wykorzystanie Design Thinking na lekcjach matematyki – czyli jak zaprojektować zajęcia dopasowane do potrzeb klasy.
Podczas naszego warsztatu:
- Poznasz i przećwiczysz w praktyce innowacyjną metodę design thinking opartą o pogłębione badanie potrzeb odbiorców.
- Dowiesz się, jak rozwijać motywację uczniów do zgłębiania matematycznych zagadnień rozwiązując na lekcji prawdziwe problemy życia codziennego.
- Nauczysz się, jak krok po kroku stworzyć autorskie scenariusze lekcji oparte na metodzie DT, które zaciekawią i zaktywizują Twoich uczniów do nauki matematyki.
- Zyskasz praktyczne umiejętności prowadzenia lekcji matematyki z wykorzystaniem podejścia asynchronicznego, zarówno w wersji stacjonarnej jak i online.
- Pokażemy Ci gotowe scenariusze ciekawych lekcji z matematyki, do wykorzystania od razu na lekcji offline i online.
- Wymienisz się doświadczeniami z innymi nauczycielami.