
VI Ogólnopolski Kongres dla Nauczycieli Matematyki
MATEMATYKA PRZYSZŁOŚCI
Neurokognitywistyka | innowacje dydaktyczne | zmiany programowe egzaminów
Rozwiąż równanie z nami – i zastosuj zdobytą wiedzę od razu w klasie!
Konkretna wiedza i gotowe rozwiązania!
- Odkryjesz, jak skutecznie łączyć wymagania nowej podstawy programowej z przygotowaniem uczniów do egzaminów 2026.
- Pokażemy Ci, jak pracować z uczniami z trudnościami – tak, by każdy miał szansę zrozumieć i polubić matematykę.
- Przekonasz się, które strategie i metody naprawdę działają w klasie – bez względu na poziom uczniów.
- Dowiesz się, jak nowoczesne technologie mogą wspierać nauczyciela i zwiększać zaangażowanie uczniów.
- Otrzymasz konkretne narzędzia, które wykorzystasz już na najbliższych lekcjach – bez czasochłonnego przygotowania.
Top tematy Kongresu Matematyków
Tylko podczas tegorocznej edycji
UWAGA! Dodatkowe materiały dla wszystkich uczestników
Otrzymasz pakiet przydatnych materiałów dydaktycznych – scenariuszy, ćwiczeń i narzędzi, które możesz od razu wykorzystać na swoich lekcjach.

Otrzymasz również dostęp do certyfikowanego kursu Mózg w szkole – praktyczne strategie neurodydaktyczne dla lepszego zapamiętywania i efektywnej nauki

Zarejestruj się w najniższej cenie tylko do 10 września!!! Po tym terminie ceny wzrosną
Program Kongresu
21.10.2025 r. 9:00-14:30

Mózg nastolatka a nauczanie matematyki. Jak poprawić funkcjonowanie mózgu i kontrolę impulsów u uczniów
Mocny wstęp z neuroćwiczeniami, dzięki którym sprawdzisz na sobie czy potrafisz sprostać wyzwaniom mózgu nastolatka. W tej części poznasz patenty dydaktyczne wspierające pracę mózgu, które od ręki „sprzedasz” uczniom na swoich lekcjach.
- Przebudowa mózgu w okresie dorastania oraz wpływ na naukę – jak zmiany w mózgu wpływają na emocje, myślenie i zachowanie młodych ludzi?
- Rozwój kory przedczołowej i kontrola impulsów – jak dojrzewanie kory przedczołowej, odpowiedzialnej za planowanie, ocenę ryzyka i kontrolę impulsów, wpływa na decyzje i ryzykowne zachowania wśród młodzieży?
- CASE STUDY „Zmiany w rytmie dobowym i zapotrzebowaniu na sen” – dlaczego sen jest kluczowy dla zdrowego rozwoju neuropsychologicznego i jak zachęcać młodych ludzi do dbania o higienę snu?

Efektywne powtórki i strategie planowania nauki w I i II semestrze
W tej części poznasz skuteczne metody powtórkowe, które pomagają uczniom lepiej przyswajać materiał matematyczny, rozwijają ich myślenie analityczne, a także umożliwiają nauczycielom efektywne zarządzanie czasem lekcji.
- Nie rozumiem matematyki i nigdy nie zrozumiem – wyuczona bezradność, czyli gdy dzieci przestają próbować – jak wspierać uczniów w budowaniu nawyków autorefleksji nad postępami w nauce – m.in. poprzez prowadzenie dziennika uczenia się, analizowanie własnych błędów oraz wyciąganie wniosków z próbnych egzaminów.
- CASE STUDY „Praktyczne metody powtórkowe dla uczniów” – przykłady sprawdzonych i efektywnych technik powtórkowych, które pomagają uczniom w skutecznym przyswajaniu materiału, utrwalaniu wiedzy oraz rozwijają myślenie analityczne, przygotowując ich do egzaminów matematycznych.
- CASE STUDY „Efektywne planowanie nauki” – skuteczne neurotechniki zarządzania czasem, które pomagają uczniom skutecznie planować naukę i powtórki przed egzaminami matematycznymi, uwzględniając zarówno regularność, jak i intensywność nauki.
Egzaminy z matematyki 2026: Klucz do sukcesu – jak skutecznie przygotować uczniów do zmian w arkuszach?
W ramach tego wykładu przeprowadzimy kompleksową analizę egzaminów ósmoklasisty i maturalnego z matematyki 2025. Skoncentrujemy się na identyfikacji najczęstszych błędów popełnianych podczas przygotowań oraz na opracowaniu strategii, które pomogą uczniom zarówno ,,zdać", jak i osiągnąć wysokie wyniki.

- Zmiany w egzaminie ósmoklasisty oraz analiza arkusza egzaminacyjnego z roku 2024/2025 – na co szczególnie zwrócić uwagę i skąd wynikają te błędy?
- Równanie egzaminacyjne – wprowadzimy koncepcję „równania egzaminacyjnego” jako metafory skutecznego przygotowania do egzaminu, uwzględniającej kluczowe czynniki sukcesu.
- CASE STUDY „Skuteczne strategie pracy podczas przygotowań do egzaminu ósmoklasisty” – omówimy metody efektywnego planowania pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, poziomie zaawansowania i tempie pracy.
- CASE STUDY „Zasoby pomocne w przygotowaniu uczniów do egzaminu ósmoklasisty” – przedstawimy aktualne i sprawdzone materiały oraz narzędzia, które wspierają przygotowanie do egzaminy

- Kluczowe modyfikacje w strukturze egzaminu maturalnego oraz podstawie programowej – „ściąga” dla nauczyciela z komentarzem.
- Najczęstsze pułapki nauczycieli podczas przygotowań uczniów do sprawdzianów i egzaminów – pokażemy, jak poprawić typowe błędy, które mogą pojawić się podczas przygotowań do lekcji matematyki, tj. nadmierne skupienie na teorii, brak różnorodności w zadaniach czy ignorowanie indywidualnych potrzeb uczniów.
- CASE STUDY „Skuteczne narzędzia do przygotowania do matury 2026” – przedstawimy konkretne narzędzia i techniki, które wspierają skuteczne przygotowanie uczniów do matury z matematyki w 2026 roku, uwzględniając najnowsze zmiany w podstawie programowej oraz indywidualne potrzeby uczniów.
- CASE STUDY „Lepsze wyniki dzięki indywidualnemu podejściu” – omówimy, jak spersonalizowane plany nauki mogą wpłynąć na lepsze wyniki egzaminacyjne, wspierając uczniów w bardziej efektywnym opanowywaniu trudniejszych zagadnień i rozwijaniu swoich mocnych stron.

Rewolucja na tablicy – jak prowadzić lekcje, które zostają w głowie
W tej części poznasz metody nauczania matematyki, które skutecznie angażują uczniów, rozwijają ich umiejętności i pozwalają na zaskakiwanie ich poprzez innowacyjne podejście do tematu.
- Nowoczesne podejścia do nauczania matematyki – zapoznamy się z efektywnymi metodami (pogadanka heurystyczna) nauczania, które angażują uczniów i rozwijają ich umiejętności. Dzięki tym metodom uczniowie będą w stanie zaskakiwać siebie, odkrywając matematyczne zagadnienia w sposób nietypowy i innowacyjny.
- Metody i narzędzia do angażujących lekcji matematyki – ranking najbardziej i najmniej skutecznych narzędzi oraz metod prowadzenia lekcji matematyki. Szczegółowo omówimy te, które odpowiadają na potrzeby uczniów XXI wieku, łącząc nowoczesne technologie z efektywnym nauczaniem matematyki.
- CASE STUDY „Przyswajanie wiedzy” – identyfikacja czynników wpływających na skuteczność nauczania matematyki i opracowanie strategii wspierających lepsze przyswajanie wiedzy przez uczniów.
- CASE STUDY „Zarządzanie pamięcią” – opracowanie modelu właściwego zarządzania pamięcią, który pomoże uczniom skuteczniej utrwalać i przypominać sobie informacje.

Metoda Common Core – praktyczne kompetencje w innowacyjnym nauczaniu matematyki.
W tej części zapoznamy się z metodą Common Core – promującą nauczanie matematyki konceptualnej poprzez zrozumienie pojęć i rozwijanie matematycznego rozumowania oraz umiejętności praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy. Poznasz przykłady zajęć, które odzwierciedlają standardy Common Core State Standards (CCSS) i mogą być wykorzystane w praktyce szkolnej.
- Zrozumieć, a nie zapamiętać – klucz do sukcesu w nauczaniu matematyki. Dowiesz się, jak rozwijać u uczniów umiejętność rozumienia matematyki „od środka” – przez eksplorację, zadawanie pytań, tworzenie własnych rozwiązań.
- Narzędzia i strategie rozwijające myślenie matematyczne – ćwiczenia wykorzystujące symulacje prostych zjawisk fizycznych, matematyczne rozmowy, które wspierają myślenie koncepcyjne i krytyczne u uczniów w różnym wieku.
- CASE STUDY „Przeformułowanie „tradycyjnych” zadań – od procedury do konceptu – jak z klasycznego zadania tekstowego stworzyć doświadczenie matematyczne? Omówimy przykłady, które pokazują, jak przekształcić standardowe ćwiczenia w wyzwania rozwijające intuicję i wnioskowanie.
- CASE STUDY „Matematyka jako proces myślowy – jak podręczniki i egzaminy wspierają konceptualne uczenie się” – analiza treści wybranych zadań z aktualnych polskich podręczników matematyki oraz egzaminów dla klas ósmych i maturalnych jako narzędzi oceniających konceptualną wiedzę ucznia.
Warsztaty
21 października
15:00 - 18:30

Narzędzia AI w skutecznym prowadzeniu lekcji matematyki – jak wykorzystać nowe technologie mądrze i bezpiecznie?
Podczas warsztatu uczestnicy będą aktywnie korzystać z własnych laptopów, testując narzędzia sztucznej inteligencji wspierające nauczanie matematyki. Pracując z ChatGPT, Symbolabem, WolframAlpha i MathGPT, nauczysz się generować zadania, analizować błędy uczniów oraz dostosowywać poziom trudności do indywidualnych potrzeb.
Zakres tematyczny:
- Generowanie zadań matematycznych: Jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia różnorodnych zadań matematycznych o różnych poziomach trudności, dostosowanych do potrzeb uczniów.
- Analiza błędów uczniów: Korzystając z Symbolab i WolframAlpha, sprawdź rozwiązania uczniów, analizując krok po kroku, gdzie mogą popełniać błędy, i dostosuj zadania do poziomu ich umiejętności.
- Personalizacja nauczania: Z pomocą MathGPT i innych narzędzi AI dostosuj zadania matematyczne, aby odpowiadały indywidualnym potrzebom uczniów, rozwijając ich umiejętności w sposób bardziej spersonalizowany.

Podnoszenie efektywności zajęć z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – skuteczne narzędzia do pracy z uczniami z dyskalkulią, w spektrum autyzmu
W trakcie warsztatu nauczysz się praktycznych rozwiązań stosowanych w codziennej pracy nauczyciela z uczniami, w tym z dziećmi z dyskalkulią oraz innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), takimi jak spektrum autyzmu.. Przećwiczysz, jak skutecznie planować działania edukacyjne i wspierające z wykorzystaniem prostych narzędzi, dostosowań i materiałów dydaktycznych.
Zakres tematyczny:
- Klasyfikacja trudności w uczeniu się, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w uczeniu się matematyki; rozróżnienie trudności specyficznych i niespecyficznych.
- Zasady dostosowywania warunków, form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów: Zapoznaj się z praktycznymi zasadami i przykładami dostosowań: organizacyjnych, dydaktycznych, komunikacyjnych, i motywacyjnych.
- Przykłady rozwiązań stosowanych w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- w klasie ogólnodostępnej,
- w klasie z udziałem nauczyciela współorganizującego kształcenie,
- w pracy indywidualnej.
Prelegenci







Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!
otrzymasz
50 zł netto
otrzymasz
105 zł netto
otrzymasz
180 zł netto
otrzymasz
275 zł netto
Kup bilet
Wybierz swój wariant
promocji pozostało:
Online
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 7-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Dostęp do certyfikowanego kursu neurodydaktycznego – "Mózg w szkole"
- Warsztat 1: Narzędzia AI w skutecznym prowadzeniu lekcji matematyki
- Warsztat 2: Podnoszenie efektywności zajęć z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ warsztat 1
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Dostęp do certyfikowanego kursu neurodydaktycznego – "Mózg w szkole"
- Warsztat 1: Narzędzia AI w skutecznym prowadzeniu lekcji matematyki
- Warsztat 2: Podnoszenie efektywności zajęć z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ warsztat 2
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 14-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Dostęp do certyfikowanego kursu neurodydaktycznego – "Mózg w szkole"
- Warsztat 1: Narzędzia AI w skutecznym prowadzeniu lekcji matematyki
- Warsztat 2: Podnoszenie efektywności zajęć z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
+ warsztat 1 i 2
- Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
- Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
- 30-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
- TOOLBOXY lekcyjne – pakiet materiałów dydaktycznych
- Dostęp do certyfikowanego kursu neurodydaktycznego – "Mózg w szkole"
- Warsztat 1: Narzędzia AI w skutecznym prowadzeniu lekcji matematyki
- Warsztat 2: Podnoszenie efektywności zajęć z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu!
Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów. Wydawane przez nas tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.
Wśród naszych czasopism znajdziesz między innymi: Charaktery, Małe Charaktery, Głos Pedagogiczny, Psychologia w Praktyce, Matematyka. Jesteśmy wydawcą bestsellerów z obszaru neurodydaktyki i rozwoju umiejętności matematycznych u uczniów – Mózg w akcji. 365 ćwiczeń na koncentrację, regulację emocji i efektywne uczenie się oraz serii Matematyka dla klas I-III.
Dlaczego organizowane przez nas wydarzenia są najlepsze?





KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

OPIEKA MERYTORYCZNA
Joanna Głowacka
joanna.glowacka@forum-media.pl

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA
Natalia Łodyga
natalia.lodyga@forum-media.pl

WSPÓŁPRACA BARTEROWA
Natalia Zdunek
natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

ORGANIZACJA SZKOLEŃ WEWNĘTRZNYCH
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Matematyki to prestiżowe wydarzenie, które gromadzi nauczycieli z całej Polski, obejmujące wszystkie etapy nauczania. To przestrzeń wymiany doświadczeń, pomysłów oraz najlepszych praktyk w zakresie nowoczesnego nauczania. Kongres matematyczny stwarza okazję do dyskusji i inspiracji, oferując uczestnikom dostęp do wykładów i warsztatów prowadzonych przez ekspertów z dziedziny dydaktyki matematyki i neurodydaktyki.
Konferencja matematyczna to wydarzenie, które odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli, poszukujących innowacyjnych rozwiązań do prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz efektywnych metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Szkolenie dla nauczycieli matematyki w ramach kongresu pozwala na doskonalenie umiejętności i wdrażanie twórczych metod nauczania matematyki, które pomagają rozwijać u uczniów rozumowanie i myślenie matematyczne.
Podczas kongresu dla nauczycieli matematyki prelegenci, w tym neurodydaktycy oraz nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, podzielą się swoją wiedzą, praktycznymi wskazówkami oraz przykładami zastosowania nowoczesnych platform i aplikacji edukacyjnych w pracy z uczniami. Kongres nauczycieli matematyki to także doskonała okazja do wymiany doświadczeń, omówienia codziennych wyzwań oraz wymiany pomysłów na jeszcze ciekawsze lekcje matematyki.
Każdy uczestnik konferencji otrzyma oficjalny certyfikat, który będzie potwierdzeniem udziału w wydarzeniu oraz wsparciem w dalszym rozwoju zawodowym.
Dołącz do kongresu matematyków i rozwijaj swoje umiejętności w gronie najlepszych praktyków edukacyjnych!
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. 61 66 55 721
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00